نجات تالاب انزلی در اولویت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گیرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی نجفی صبح یکشنبه در ستاد احیای تالاب انزلی با اشاره به اقداماتی که در گیلان برای نجات تالاب انزلی صورت گرفته است، اظهار کرد: اگر تالاب انزلی برای سازمان حفاظت از محیط زیست از ارزش قابل توجهی برخوردار است پس باید این تالاب جزو اولویت های این سازمان قرار گیرد.

نجات تالاب انزلی در اولویت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گیرد

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر تالاب به سمت خشک شدن پیش رفته است، اضافه نمود: از سال 89 تا 93 حدود 14 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای نجات تالاب هزینه شده در حالی که اعتبارات ملی در این خصوص تنها حدود دو میلیارد تومان بوده است.

نجفی با تاکید بر اینکه همه مسئولان رده های ملی و استانی باید برای نجات تالاب انزلی هم نظر شوند، توضیح داد: برای نجات دریاچه ارومیه عزم ملی رخ داد و همه مسئولان از رده های ملی و استانی با درک شرایط بحرانی دریاچه، برای نجات آن اقدام کردند و انتظار استان گیلان از سازمان حفاظت از محیط زیست و دولت این است که برای احیای تالاب انزلی نیز چنین عزمی صورت گیرد.

استاندار گیلان ادامه داد: تالاب انزلی متعلق به همه کشور است و نباید با بی توجهی به تالاب، شاهد تحلیل آن بود.

وی با اشاره به راه اندازی راه آهن گیلان طی دو سال آینده گفت: با بهره برداری از راه آهن بسیاری از گردشگران برای بهره مندی از فضای طبیعی تالاب به سمت گیلان خواهند آمد و نجات تالاب حتی اگر تنها از منظر گردشگری مورد توجه قرار گیرد، باید مدنظر مسئولان ملی باشد.

نجفی همچنین فرهنگ سازی برای احیای تالاب را راه حل دیگری دانست که باید به آن توجه جدی کرد و اضافه نمود: در کنار توجه دولت به تالاب، مطمئنا فرهنگ سازی در جوامع محلی نیز باید صورت گیرد تا بتوان تالاب را از مرگ نجات داد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3511

به "نجات تالاب انزلی در اولویت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات تالاب انزلی در اولویت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید