نمایشگاه هنرهای تجسمی مرند افتتاح شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند، در مصاحبه با خبرنگاران، با تشریح برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند ابراز داشت: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان با حضو 60 اثر در 2 موضوع آزاد و ویژه امیدها و آرزوها در دو بخش رقابت حضوری و ارسال آثار در حال برگزاری است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی مرند افتتاح شد

مهران فرجی اضافه نمود: هدف از جشنواره شناسایی استعدادهای جوان بود که سال جاری بخش ویژه دانش آموزی سال جاری به صورت جدی برگزار گردید که دانش آموزان برگزیده این جشنواره به صورت رایگان در دوره آموزشی تکمیلی شرکت می نمایند.

وی توضیح داد: آئین اختتامیه این جشنواره نیز روز شنبه 4 اسفند ساعت 16 در اداره ارشاد اسلامی شهرستان مرند برگزار می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند مطرح کرد: در مراسم اختتامیه در هر بخش به نفرات اول تا سوم و در مجموع به 10 نفر برتر جوائزی اهدا خواهد شد.

فرجی تاکید نمود: بخش نمایشگاهی صبح و عصر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند برای بازدید عموم دایر است.

انتقاد از کپی برداری آکادمی های هنری

همچنین داور چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند در حاشیه این افتتاحیه در مصاحبه با خبرنگاران، ابراز داشت: این جشنواره تاثیرات مثبتی در این مقطع زمانی در این شهرستان خواهد داشت که امیدواریم چنین نمایشگاه هایی از سوی متولیان فرهنگی و هنری در سایر شهرستان ها حتی به صورت سیار برگزار گردد.

نامداری با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برگزاری کلاس های مختلف هنری، بسیار بی توجه بوده است، توضیح داد: 99 درصد آکادمی های هنری که به ویژه در شهر تبریز اقدام به برگزاری دوره آموزشی می نمایند، کپی برداری می نمایند و به صورت کاذب و مقطعی، هنرجو راضی از کلاس خارج می گردد اما در دراز مدت، هنرهای تجسمی توسط آکادمی های مجوزدار به هیچ وجه اجرا نمی گردد و این ضایعه بسیار بزرگی است.

این استاد برجسته نقاشی تاکید نمود: در کلاس های آموزشی باید به صورت تجسمی برخورد گردد، تکنیکی که ما در کلاس ها استفاده می کنیم امروز به یک سبک جهانی تبدیل شده و باور هنرمندان نیز عمیق شده است.

وی مطرح کرد: باید در برگزاری دوره های آموزشی هنری از اساتید آکادمیک بیشتر استفاده کنیم تا در خلق آثار بهتر و اثرگذار پیروز تر باشیم، روح هنری امروز در جامعه ما بسیار مورد احتیاج است.

حضور تعداد کثیر هنرجویان رشته نقاشی آکادمی های شهرستان مرند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قابل توجه بود، در حاشیه این مراسم نیز موسیقی عاشیق برای حضار اجرا شد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 116

به "نمایشگاه هنرهای تجسمی مرند افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هنرهای تجسمی مرند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید