پرداخت غرامت دستمزد به کارگران مبتلا به ویروس کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارفرمایان با مرخصی کارگران دارای شرایط خاص و بیماری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موافقت کنند.

پرداخت غرامت دستمزد به کارگران مبتلا به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، اسماعیل غنیان اضافه کرد: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: هر کارگری در قالب قانون کار یا تامین اجتماعی از مرخصی استعلاجی طولانی مدت که قرنطینه نیز از مصداق های استعلاجی تحت درمان محسوب می شود، استفاده کند در این شرایط قرارداد به حالت تعلیق درآمده و مشمول استفاده از تسهیلات صندوق و بیمه بیکاری از طریق سازمان تامین اجتماعی می شود.

غنیان بیان کرد: تمام مدتی که یک فرد با تایید پزشک معتمد و کمیسیون سازمان تامین اجتماعی تحت درمان باشد حقوق او تا زمانی که به کار برشود، از طریق صندوق و بیمه بیکاری پرداخته خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: طبق قانون کار، زمانی که مرخصی استعلاجی 6 روز تعیین شده فرد با گواهی میتواند از تسهیلات کار کارگاهی استفاده کند اما اگر بیشتر از 6 روز شود دیگر امکان حضور کارگر در کارگاه نیست. بنابراین قرارداد به صورت تعلیق درآمده و حقوق و مزایای این فرد توسط سازمان تامین اجتماعی فراهم می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تا به امروز شیوع ویروس کرونا در واحدهای تولیدی استان گزارش نشده است.

طبق آخرین آمار اعلامی تا ظهر جمعه 23 اسفند، 362 نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3694

به "پرداخت غرامت دستمزد به کارگران مبتلا به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت غرامت دستمزد به کارگران مبتلا به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید