پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان شمالی

به گزارش پرسینا بلاگ، مسئول اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: حفظ و تقویت پوشش گیاهی مهمترین راه چاره برای کنترل سیلاب در این استان است.

پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان شمالی

حسین فردی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اگر سرعت آب جاری شده ناشی از بارش باران کم باشد نعمت خدادادی است اما زمانی مخرب می گردد که سرعت آن زیاد گردد و همراه با بار رسوبی باشد.

وی ادامه داد: در این میان پوشش گیاهی نقش موثری را می تواند ایفا نماید بطوریکه از سرعت جریان آب می کاهد و از سوی دیگر از رسیدن آبراه های کوچک به یکدیگر و رسیدن به آبراه های بزرگ تاخیر ایجاد می نماید.

فردی اظهار کرد: باید پوشش گیاهی که از گذشته به عنوانی میراثی برای نسل ما باقی مانده آن را حفظ کنیم و از سوی دیگر باید در ایجاد پوشش های گیاهی جدید و تقویت آن نیز کوشا باشیم.

وی توضیح داد: برای کنترل سیلاب های کوچک و متوسط پوشش گیاهی نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند اما برای کنترل سیلاب های بزرگ تر باید پروژه های همچون ساخت سد، دیوارهای ساحلی مستحکم و ... ساخته شوند.

این مقام مسئول گفت: اما وقوع سیلاب های عظیمی همچون سیلاب های اخیر در مناطق غرب و جنوب غرب کشور را دیگر نمی توان کنترل کرد. خروج سیلاب از سد چند روز قبل از وقوع سیلاب های بزرگ امری مهم و جدی است که باید در دستور کار برنامه ریزان و مدیران قرار گیرد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 342

به "پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد یک کارشناس برای کنترل سیلاب در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید