کشف پروتئینی برای توقف سرطان پوست

به گزارش پرسینا بلاگ، محققان به تازگی پروتئینی را کشف کردند که منجر به توقف رشد تومور سرطان پوست می گردد.

کشف پروتئینی برای توقف سرطان پوست

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان در مطالعه ای راه جدید مبارزه با ملانوما را که یکی از مرگبارترین اشکال سرطان پوست است، کشف کردند.

تیمی به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، ژنی را شناسایی کردند که به هنگام مختل شدن با یک ترکیب دارویی، مانع از گسترش ملانوما می گردد.

قرار دریافت طولانی مدت در معرض نور فرابنفش و خورشید عامل اصلی ملانوما است. هنگامی که این نورها DNA موجود در سلول های پوستی را تخریب می نمایند، می توانند بیان ژن را به گونه ای مختل نمایند که به تومورها اجازه رشد دهد.

جهش در ژن NRAS مسئول یک چهارم سرطان پوست است اما در گذشته دانشمندان قادر به یافتن راهی برای غیرفعال کردن آن نبودند بنابراین در این مطالعه محققان به دنبال روشی برای هدف قرار دادن پروتئین هایی که NRAS را هدف قرار می دهند، بودند.

پیش از این پروتئینی که منجر به فعال شدن NRAS می گردد، شناسایی نشده بود اما پس از انجام آزمایش هایی، محققان دریافتند که پروتئین STK19 عامل فعال شدن NRAS است.

محققان نه تنها کشف کردند که پروتئین STK19 ژن NRAS را فعال می نماید بلکه دریافتند که می توان این پروتئین را غیرفعال کرد. به همین منظور محققان ترکیب دارویی را ارائه کردند که STK19 را غیرفعال می نماید.

لازم به ذکر است این ترکیب دارویی بر روی حیوانات آزمایش شد و نشان داد که می تواند ژن NRAS را غیرفعال نموده و مانع از رشد ملانوما گردد.

محققان اعلام کردند که گام های بعدی، آزمایش این ترکیب بر روی انسان ها است و هدف نهایی انجام آزمایشات بالینی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 80

به "کشف پروتئینی برای توقف سرطان پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پروتئینی برای توقف سرطان پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید