صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران- خبرنگاران- سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی دانش آموزان و خانواده ها نسبت به اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سال 98 گفت: سابقه تحصیلی پایه دوازدهم است و در پایه های یازدهم و دهم سابقه تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه نخواهد شد.

صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می گردد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش خبرنگاران، عبدالرسول عمادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: در نظام قبلی، عمده سابقه تحصیلی متمرکز در پایه سوم متوسطه بود و چهار درس دوره پیش دانشگاهی تاثیر پنج درصدی در کنکور داشت به عبارت دیگر 25 درصد سوابق تحصیلی در پایه سوم متوسطه و پنج درصد در پیش دانشگاهی بود.

وی افزود: در نظام قبلی فرصت یک ساله ای داشتیم تا سابقه تحصیلی فراوری کنیم به این معنا که یک سال قبل از شرکت داوطلبان در کنکور سابقه تحصیلی پایه سوم متوسطه آماده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می شد اما در نظام جدید این فرصت از ما گرفته شده است.

سرپرست آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم از اول تا آخر خرداد ماه سال آینده برگزار شده و بلافاصله سابقه تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال می گردد، گفت: فرصت محدودی برای ارسال سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور داریم.

عمادی یادآور شد: مساله دیگر این است که فاصله میان آزمون سراسری و روز پایانی امتحان نهایی کوتاه است و این باعث می گردد استرس زیادی به دانش آموزان وارد گردد.

* تغییر زمان امتحانات نهایی به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش احتیاج دارد

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: پیشنهاد ما این است که زمان امتحان نهایی را قدری عقب تر بیاوریم یعنی به جای اینکه امتحانات از اول خرداد ماه شروع گردد به میانه اردیبهشت ماه منتقل گردد که این تغییر احتیاج به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد.

عمادی افزود: این پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و به طور طبیعی این درخواست توسط وزیر در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار می گیرد.

به گفته وی برای سال جاری اتفاق خاصی در مورد برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال های گذشته تهیه و ارسال شده و امتحان نهایی سال جاری از 31 اردیبهشت ماه شروع می گردد و البته سعی شده است برنامه منسجمی در نظر گرفته گردد.

عمادی در مورد گلایه دانش آموزان در باره درس های پایه دوازدهم و سنگینی آن نیز شرح داد: سال جاری زمان آموزشی مصوب برای پایه دوازدهم 35 ساعت در نظر گرفته شده است و شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه جدیدی ندارد.

علمی *1883 * 1055

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 237

به "صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفا سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 98 اعمال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید