کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا غیرمنطقی است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هشدار داد که روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا، مطابق با منافع ملی خود پاسخ خواهد داد.

کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا غیرمنطقی است

با ما سفر کنید و با تور نوروز اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی اضافه نمود: بدون هیچ شکی، مسکو این شرایط را تجزیه و تحلیل نموده و طبق منافع خود تصمیم می گیرد.

پسکوف ادامه داد: با کمال تاسف، این اقدام عامدانه و غیردوستانه است. شورای اروپا با اتخاذ چنین تصمیمی روابطش با مسکو را خدشه دار کرد. جنبه غم انگیز ماجرا این است که هیچ منطقی پشت این تصمیم گیری نیست.

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا در اقدامی تنش زا، لیست جدیدی از تحریم ها علیه روسیه را گفت. به این ترتیب، شش نفر از مقام های ارشد دستگاه امنیتی روسیه حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند و حساب های بانکی شان مسدود می گردد. افزون بر این، انستیتوی دولتی تحقیقات حوزه تکنولوژی و شیمی آلی روسیه هم تحریم شد. این موسسه تحقیقاتی متهم به تهیه سمی است که ادعا می گردد آلکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه، با آن مسموم شده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این رابطه گفت که این اقدام اتحادیه اروپا بی پاسخ نمی ماند.

اتحادیه اروپا مدعی است که روسیه در مورد آنچه سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره وجود عامل اعصاب نوویچوک در بدن ناوالنی اعلام نموده، شرح قابل اعتمادی نداده است.

ناوالنی از منتقدین دولت مسکو است که ماه پیش حین سفر با هواپیما دچار بیهوشی شد و سپس از روسیه به آلمان انتقال یافت. بعدها طرفین اروپایی مدعی شدند که وی با عامل اعصابی که فقط روسیه روش تهیه آن را می داند، مسموم شده است!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5525

به "کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا غیرمنطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: تحریم های اتحادیه اروپا غیرمنطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید